דיוור ישיר - היתרון שלך ברשת
חלפו הימים בהם אנשי המכירות הסתובבו בין בתי השכונה, במאבק עיקש בין דלת לדלת למצוא קונים פוטנציאלים. חלפו הזמנים של "רגל בדלת" ומבטים מתחננים בעיני הלקוח, בבקשה שירשה לסוכן להיכנס לדירתו במטרה לפרסם בפניו דבר מה. אמנם שיטות שיווק אלו הוכיחו עצמן במהלך ההיסטוריה, אך ככל שהזמן עובר כך נראה שאיבדו מכוחן אל מול ההתפתחויות הטכנולוגיות הדורשות מעבר לטקטיקות שיווקיות מתוחכמות קצת יותר.
אם נבחן את שיטת הדיוור הישיר באמצעות תיבת הדואר, אשר אותה אפשר להגדיר כמרחב הפרטי של הצרכן, אשר הייתה נפוצה בשנות ה90, נראה כי אף היא שייכת להיסטוריה. מרגע שנסללה הדרך להגיע באמצעות דיוור ישיר לתא הדואר האלקטרוני של כל אדם ואדם, אין ספק כי תיבת הדואר האלקטרוני הינה מרחב אינטימי בהרבה, ומהווה את הקשר המיידי של כל אדם אל סביבתו - בזכות היותה כלי המשמש הן לעבודה והן לצרכים פרטיים.
רשימות תפוצה של מאגרי מידע לדיוור ישיר ברשת
שיטות השיווק האינטרנטיות המודרניות, אלו המסתמכות על מאגרי מידע, יוצרות רשימת תפוצה הממקדת את המשווק בדיוק אל קהל היעד אותו הוא מחפש, מעניקה למשווק דריסת רגל בתוך הסלון, או חדר העבודה של הלקוח הפוטנציאלי שלו. סוג כזה של דיוור ישיר מהווה מתחרה ממשי להגמוניה של הפרסום הטלוויזיוני, בעלות סמלית. כשם שהטלוויזיה נמצאת בחלל האינטימי של הלקוח, כך גם הדיוור הישיר באמצעות רשימות תפוצה באינטרנט.
ההבדל הגדול והמשמעותי אשר הופך את הדיוור הישיר האינטרנטי לעדיף על כל מדיה אחרת, הוא העובדה שלא כמו שאר אמצעי התקשורת אשר בזמן הצריכה שלהם הלקוח הפוטנציאלי עושה דברים נוספים במקביל, את דואר הנכנס אל תיבתו המקוונת הוא קורא בעיון, בשקט ובנחת וקולט את מרב האינפורמציה. שילוב של פילוח שוק מדויק באמצעות שימוש במאגרי מידע מקוונים, דיוור ישיר של תוכן פרסומי באמצעות רשימת תפוצה מסודרת, יכול להביא להישגים מרשימים עבור המפרסם אשר מגשים במדויק את כל מאווייו השיווקיים - מבלי לבזבז זמן, משאבים ואנרגיה מיותרת על אלו אשר הפרסום אינו רלוונטי בעבורם. המדיה החדשה כבר כאן, אך יש לדעת כיצד להפיק ממנה את המירב.
נכתב ע" צוות לינקו - דיוור ישיר לשיווק באינטרנט